dijous, 2 d’octubre del 2014

Marrons




Fa uns dies, un dels meus fills em preguntava què fa un ministre.

Suposo que la pregunta devia venir en veure alguna notícia relativa a algun d’ells en el canal 324. Diria que aquest canal (bàsicament l'únic que miro) és un dels grans invents de la “Corpo”, tot i que el temps dedicat als esports i la meteorologia és excessiu... Per no parlar dels anuncis de Factor Energia que m’irriten sobremanera!. Però bé, em sembla que me n’estic anat per les branques... Deixem-nos de teles i anem al tema:

Què fa un ministre? em preguntava un dels meus fills
La resposta instintiva que em va sortir va ser: gestionar marrons
(no faré ara, tot i les ganes, cap menció al moment polític que vivim; n’hi per sucar-hi pa, però “ara no toca”...)

Doncs això, gestionar marrons. I penso que la reflexió val per a qualsevol directiu. Perquè el que és la planificació ja no serveix per a res. Si la planificació funcionés, amb la tecnologia actual i els mitjans que tenim al nostres abast, gestionar tot el que fa referència a la planificació està xupat. Com dirien en els mercats, això ja està descomptat...

Per tant, arribats a aquest punt, ja siguis ministre o directiu, el que et toca és gestionar marrons.
Podria acabar aquí i dir-vos que com a directius (amb més o menys galons o responsabilitat, això tant és) us prepareu per afrontar i resoldre els marrons que in-de-fec-ti-ble-ment us aniran caient sobre la taula.

Però abans d’acabar torno a fer menció (un cop més) de la reflexió que llegia fa molt de temps al Xavier Marcet: “la planificació estratègica ha mort. Visca l’execució estratègica!” (http://www.xaviermarcet.com/2010/04/ha-muerto-la-planificacion-estrategica.html)
Suposo que la gràcia de tot deu ser "resoldre estratègicament" els problemes :-)

Doncs res, que tingueu un bon dia... tot esperant que els marrons, pollastres i merders no us desbordin en excés :-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada